כל המידע הנחוץ להקמת עסק חדש

כל המידע הנחוץ להקמת עסק חדש

הקמת עסק בישראל היא פעולה שאותה צריך לבצע בכמה מישורים מקבילים. קודם כל, מומלץ להתייעץ עם יועץ עסקי על מנת להבין את ההיתכנות העסקית ואת מודל ההכנסות של העסק. בעזרת יועץ עסקי ניתן לנסח תכנית ברורה לטווח הקצר והארוך וגם להשוות את המוצרים או השירותים למתחרים. בהמשך, אפשר להשתמש בהמלצות היועץ על מנת לפנות אל הבנק או אל גופי מימון אחרים כדי לממן את הקמת העסק בפועל.
שנית, עסק חדש מחייב רישום ברשויות ומול משרדי מס הכנסה, מע"מ והמוסד לביטוח לאומי. גם לגבי הנושא הזה אפשר לשלב ייעוץ עסקי בתהליכי ההקמה, כאשר ההבדל העיקרי הוא בין עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. באופן עקרוני, אין מודל אחד ויחיד עבור פתיחת עסק חדש וצריך לבחון כל מקרה לגופו.

ההיבט הטכני של פתיחת עסק: בחירת ציוד וריהוט

מלבד הבירוקרטיה, פתיחת עסק מגלמת בתוכה היבט טכני לא פחות חשוב. ראשית, יש לבחור ריהוט משרדי שמתאים להיקף ולסוג הפעילות של העסק. בחירת ריהוט משרדי נעים ואיכותי משפרת את התפוקה של העובדים ויכולה גם להתכתב עם המסר שאותו העסק רוצה להעביר ללקוחות. במילים אחרות, עסקים שרוצים שהלקוחות שלהם ירגישו שהם הגיעו למקום הנכון כבר מהרגע הראשון – חייבים להשקיע בבחירה נכונה של ציוד משרדי.
הבעיה עם בחירת ציוד משרדי עבור עסק חדש היא שלא תמיד קל לעמוד בתוך מסגרת התקציב. על פניו הגדרת התקציב יכולה לסייע בתהליך של פתיחת עסק ולמנוע זליגה, אך בפועל יש המון אנשים שמחליטים על הקמת עסק בישראל בלי תכנית מסודרת. גם במקרים האלה, הדבר הנכון לעשות הוא לשמור על סבלנות במהלך פתיחת עסק חדש ולערב יועץ עסקי בכל מקרה של דילמה והתלבטות.

ההיבט השיווקי של פתיחת עסק: כך מביאים לקוחות

המטרה של כל פתיחת עסק חדש היא לייצר רווחים. בין אם מדובר בעסק קטן, בינוני או גדול, הרווחים חייבים לעמוד בראש סדר העדיפויות והם אלו שלמעשה מתווים את הפעילות של העסק. בפועל, זה אומר שלאחר פתיחת עסק מול הרשויות או רכישת ריהוט משרדי וציוד משרדי צריכים בעלי עסקים לעבור לשיווק ולפרסום.

את השיווק של העסק ניתן לבצע בזרועות תקשורת שונים. אפשרות אחרת היא להתמקד בשיווק דיגיטלי על מנת להגיע בצורה מפולחת ומדויקת אל קהל היעד, אך זה דורש אפיון מוקדם ובדיקה לעומק של המתחרים. אפשרות אחרת היא לפרסם את העסק החדש בתקשורת המסורתית ובאמצעים של תקשורת המונים כמו עיתון, רדיו וטלוויזיה, אך כאן המגבלה היא עלות כספית גבוהה.

מלבד האמור לעיל, בעלי עסקים חדשים וגם ותיקים צריכים לזכור שבדרך כלל עובר קצת זמן מהרגע שבו המשרד מתחיל לעבוד ועד שמתחילים להצטבר רווחים. את התקופה הזו ניתן לעבור בעזרת מימון חיצוני כמו הלוואות בנקאיות או הלוואות במימון המדינה, אך הסבלנות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

טיפים להקמת עסק מצליח

בשורה התחתונה, השילוב בין ריהוט משרדי לבין התנהלות נכונה מול הרשויות אמורים להגדיל את סיכויי ההצלחה של פתיחת עסק חדש. למזלם של יזמים ובעלי עסקים, יש גם שירותי ייעוץ עסקי שמאפשרים להם לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת.

הקמת עסק בישראל היא תהליך ארוך שיכול להיות משתלם אם עושים אותו כמו שצריך. בתהליך הזה צריך להשקיע זמן, משאבים ומחשבה ולאחר מכן גם לגלות סבלנות עד לפיצוח הקמפיין השיווקי ועד שהלקוחות החדשים הופכים להיות לקוחות חוזרים.

תגיות: , , ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?