שכיר או עצמאי

שכיר או עצמאי

כל אחד חשב לפחות פעם אחת בחייו האם יתאים לו להיות עצמאי, ומה כדאי להיות שכיא או עצמאי בסופו של דבר, רוב האנשים יעדיפו להישאר שכירים, אך כאשר מדברים על אדריכלים או בעלי מקצוע רבים אחרים, השאלה הזו נותרת פתוחה ובמקרים רבים כף היתרונות נוטה יותר לצד העצמאי. זה הזמן להבין מה היתרונות ומה החסרונות בכל אחת מדרכי החיים הללו.

להיות שכיר – לא תמיד זה יתרון, לפעמים כן

אם אתם לא רוצים לחשוב כל היום על שיפור רווחיות, להתעסק עם חברות ייעוץ עסקי, לחשוב על הגדלת רווחים או בקיצור "לשבור את הראש", יש מצב שהתנהלות כשכירים מתאימה לכם. המצדדים במעמד השכיר יאמרו לכם כי לשכיר יש הטבות שאין לעצמאי, הוא זכאי לדמי אבטלה, לפיצויי פיטורין, הוא מרוכז בתפקיד שהוא עושה בלי לגלוש לאספקטים נוספים, והוא גם יכול לחשב את ההכנסות שלו בעתיד הקרוב ואף הרחוק. מצד שני, יש גם חסרונות רבים בלהיות שכיר. הרי בסופו של דבר יש תקרת זכוכית כלשהי שמאוד קשה לעבור מבחינת השכר גם אם תהיו טובים מאוד, ולעתים התחושה שמישהו אומר לכם מה לעשות קשה מנשוא. כדי למצוא עבודה כשכירים יש צורך לעבור ראיונות עבודה ולעיתים גם זו משוכה קשה לדילוג שיש להשקיע זמן רב כדי לעבור אותה.

מה היתרונות של עצמאי? ובעיקר של אדריכל עצמאי

החיים כשכיר יכולים להיות קלים יותר אך ללא ספק הם פחות מרתקים. יש אנשים שלא יכולים לקום כל בוקר ולעשות בדיוק אותו הדבר, בוודאי לא כשהדבר הזה אינו ה"בייבי" שלהם. הם לבטח יעדיפו לעבוד עבור מיזם או עסק שהם יצרו במחשבותיהם והגשימו במציאות. יש לעצמאים יתרונות רבים לא רק מבחינת איכות החיים או פוטנציאל ההשתכרות. הם יכולים לשלוט על הכסף שלהם טוב יותר, מכיוון שעצמאי משלם לרשויות המס בסוף השנה, וכך ניתן להשקיע את הכסף בכיוונים אחרים כדי לשפר את העסק. אדריכל עצמאי לשם המחשה מקדם קודם כל את שמו הטוב ולא את שם המשרד בו הוא עובד, הוא אחראי גם על המיתוג שלו ועל התדמית שנוצרת וכו'. מכיוון שמדובר בתחום יוקרתי ונחשב – אדריכל עצמאי יעדיף שהתהילה תירשם על שמו ולא תלך לאיבוד בתוך שם החברה למענה הוא עובד.

להיות עצמאי זה בסופו של דבר אופי

חשוב לזכור שאדריכל טוב, כמו עורך דין מעולה או רואה חשבון מצוין, לא יהיה בהכרח מנהל טוב. אם אתם חושבים על דרך עצמאית, אתם חייבים לשקול זאת היטב ומכל הכיוונים. רצוי שזה יקרה אחרי שתקבלו חוות דעת מאנשים שכבר פתחו עסק עצמאי בתחום האדריכלות או תחומים אחרים אליהם הנכם מכוונים. לא קל לפתח קשרי אדריכלות ולא קל לגייס הערכה מהסביבה כדי לבנות לכם מוניטין ולהפוך את עצמכם למותג לכל דבר. זה לא יקרה ברגע, גם לא מיד אחרי שיחה עם יועץ עסקי מומחה. מצד שני, זו לפני הכול שאלה של אופי. אם אתם שאפתניים ונחושים, ואם חשוב לכם שהיצירתיות שלכם תירשם על שימכם ותביא את הרווח לכיסכם – קחו נשימה, עשו את הצעד הראשון לעצמאות בצורה מסודרת ושקולה, ומרב הסיכויים שתברכו על כך לאחר תקופה מסוימת.

ראו גם: מהן התכונות של מנהל טוב

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?