עמלות לאדריכלים

עמלות לאדריכלים

שלום נעים מאוד, שמי יגאל סורוצקי, יועץ עסקי 13 שנה בתחום העיצוב והבניה בעיקר לאדריכלים , קבלנים וספקים.

וזוהי דעתי על עמלות לאדריכלים או מעצבים מספקים:
כאדם שמקדם נתינה וקבלה של עמלות אלו הדגשים שאני נותן לאדריכלים ולספקים.

  1. לכל בעל עסק או תחום יש את העמלה שהוא יכול להרשות לעצמו לתת לאדריכל, אין ״10% זה מה שמקובל״
    ישנם תחומים שגם 5% או 7.5% הם מקובלים ולעניין.
    למשל בתחום האלומיניום מקובל לתת פחות מ 10%.
    בתחום הנגרות מקובל בין 7.5% ל- 10%
  2. אסור בשום פנים ואופן שהעמלה תהיה על חשבון המחיר הניתן ללקוח – כשהעמלה היא ע״ח מחיר גבוה יותר הניתן ללקוח האדריכל ״נהנה״ וכנ״ל הספק אך המחיר ארוך הטווח הוא שלקוחות יזהרו מלעשות קניות עם האדריכל וכך יפגעו כל השלושה – הלקוח יפסיק לעשות קניות עם האדריכל ויאבד את העיצוב המלא.
    האדריכל יאבד את ההכנסות מעמלות כי לא יסמכו עליו,
    והספק יאבד את ההכנסה מעסקאות עם אדריכלים.
    מה שכמובן כולנו יודעים שכבר קורה בשוק.
  3. כדי להרוויח את העמלה מהספק ביושר (5%-10% זו עמלה גבוהה בשוק שלנו כאשר הרווח הגולמי הממוצע הוא 25%-30%) על האדריכל לסגור את העסקה של הלקוח עם הספק באופן פעיל – רק הפנייה שווה עמלה נמוכה יותר.
    במקרה שבו האדריכל ממש סוגר את העסקה באולם התצוגה של הספק אתם תגלו (גם הספקים וגם האדריכלים או המעצבים שבינכם) שהספק נלהב לשלם עמלה גבוהה לאדריכל או למעצב, לעומת מקרה שבו הספק הוא אחד מחמישה ספקים שהלקוח ראה עם האדריכל והם פשוט החליטו לסגור אצל הספק הזה (הפנייה בלבד).
  4. יושרה ביישום של כל אחד מהסעיפים שלעיל תשחרר את זרימת הכסף בתחום הזה ואת הדחף להסתיר את זה מהלקוחות שלנו (אדם מסתיר רק את מה שהוא יודע שהוא עשה אשר מזיק לאחרים).

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?