מהו פיתוח עסקי?

מהו פיתוח עסקי?

מהו פיתוח עסקי? מהי מטרתו? מה הם השלבים בתהליך פיתוח עסקי ולאיזה סוגי עסקים מיועד התהליך? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

פיתוח עסקי הוא מושג מקצועי מתחום הניהול, באמצעותו ניתן להגדיר וליישם תהליכים עסקיים שנועדו לקדם מטרות עסקיות כאלו ואחרות. ברוב המקרים, פיתוח עסקי מתייחס לאופן מימוש הפוטנציאל של העסק, כאשר תהליכי הפיתוח יכולים להתמקד במגוון רחב של תחומי ניהול בעת ובעונה אחת, לרבות, ניהול משאבים לצרכי התייעלות, ניהול השיווק לצרכי הגדלת המכירות והמחזור העסקי, ניהול פיננסי וכדומה. על פי הגדרתו המקצועית (כפי שמופיעה בספרי לימוד בתחום הניהול האסטרטגי, פיתוח עסקי מוגדר כמקבץ של משימות ותהליכים המיועדים לצרכי היערכות אנליטית למימוש הזדמנויות וגידול פוטנציאלי.

חשיבותו של תהליך הפיתוח העסקי

עולם העסקים התחרותי והדינמי, מחייב את כל בעלי העסקים וסוגי העסקים, לפעול באופן מתמיד וקבוע לצרכי שיפור מדדי רווחיות ולצרכי ביסוס מעמדם המקצועי / עסקי בתחום הרלוונטי לגביהם, ולכן, תהליכי פיתוח עסקי חיוניים והכרחיים לכל בית העסק המעוניין לצמוח ולשגשג. תהליך הפיתוח העסקי יכולים לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תחומים, החל מהליכי פיתוח מוצר חדש או שירות חדש אותו משווק בית העסק, דרך תהליך פיתוח ויישום של תכנית עסקית שמטרתה גידול העסק תוך עליה בהכנסות ועד לתהליכי פיתוח של מודל עסקי חדש ו/או שיפור מודל עסקי קיים.

מה הם השלבים בתהליך הפיתוח העסקי?

פיתוח עסקי הוא ברוב המקרים יצירת "יש מאין", ולכן, מאחורי כל תהליך של פיתוח עסקי, חייבת לעמוד תכנית פיתוח עסקי במסגרתה ניתן להגדיר את מטרות הפיתוח, אופן יישום התהליך במקביל לפעילותו הנוכחית של בית העסק, משאבי הפיתוח וכדומה. יצירתה של תכנית פיתוח עסקי זהה לתהליך יצירתה של תוכנית עסקית, ובשני המקרים, התכנית חייבת להיות מבוססת על בדיקת כדאיות מקדימה באמצעותה ניתן לאמוד את כדאיות ההשקעה בתהליך הפיתוח. כפועל יוצא מכך, מומלץ להסתייע בשירות ליווי מקצועי המוצע לכם על ידי יועץ עסקי העוסק ומתמחה בתהליכי ליווי עסקי, כאשר בין יתר שירותיו של היועץ העסקי נכללים גם שירותי אבחון מקדימים למצבו הנוכחי של בית העסק, שירותי בדיקת כדאיות ושירותים נוספים באמצעותם ניתן לעגן תכנית פיתוח עסקי המותאמת לצרכי בית העסק.

בלא מעט מקרים, תהליך הפיתוח עלול "לגזול" לא מעט משאבים מבית העסק, ולכן, נדרשת תכנית פיתוח המגדירה באופן המדוד והמדויק ביותר את אופן ניהול המשאבים הנדרשים לצרכי הפיתוח ואת שלבי הפיתוח השונים משלב הרעיון ועד שלבי היישום בפועל.

סורוצקי ייעוץ עסקי – ליווי מקצועי לתהליכי פיתוח עסקי

אנחנו בחברת סורוצקי ייעוץ עסקי, מתמחים בין היתר בתהליכי ליווי מקצועיים למגוון רחב של מטרות פיתוח עסקי בבתי עסק קטנים ובינוניים ובקרב חברות וארגונים גדולים. למידע ופרטים נוספים בנושא צרו איתנו קשר

תגיות: ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?