ייעוץ עסקי אסטרטגי ממוקד מטרה

ייעוץ עסקי אסטרטגי ממוקד מטרה

ייעוץ אסטרטגי לחברות וארגונים הוא שירות מקצועי שמטרתו לבחון ולהתוות את האסטרטגיה העסקית הנחוצה להם בהתאם לתנאי השוק והסביבה העסקית בה הם פועלים ובהתאם למטרות הייעוץ השונות.

מטרות הייעוץ השונות כוללות:

  • התווית אסטרטגיה לצרכי פיתוח עסקי והתרחבות החברה/ארגון לשווקים חדשים
  • התווית אסטרטגיה לצרכי התמודדות עם משברים כלכליים, תדמיתיים וכדומה
  • התווית אסטרטגיה לצרכי RE ארגון (ארגון מחדש) של הפעילות העסקית
  • התווית אסטרטגיה לצרכי קביעת יעדים ומטרות עסקיות לטווח הקצר, הבינוני והארוך

ומטרות עסקיות נוספות הניתנות ליישום במסגרת התווית אסטרטגיה כזו או אחרת התואמת את תנאי השוק העדכניים בו החברה/ארגון פועלים.

ייעוץ אסטרטגי – כיצד הוא מיושם בפועל?

כאשר מדברים על אסטרטגיה בעולם העסקי, מדברים למעשה על התוויתן של דרכי פעולה שונות המיועדות להשגת מטרות עסקיות כאלו ואחרות הנקבעות אף הן במסגרת שירותי ייעוץ עסקי אסטרטגי לחברות, ארגונים ועסקים. ברוב המקרים, תהליכי הייעוץ האסטרטגיים, מתמקדים בהגדרת חזון עסקי, הגדרת מטרות ויעדים ותכנון דרכי פעולה וביצוע להשגתם.

כפועל יוצא מכך, תחילתו של כל תהליך ייעוץ אסטרטגי ממוקד, עוסק ב- "מה" ורק לאחר מכן בהגדרת ה-"איך" כאמצעי פעולה. לצורך הגדרת ה-"מה" בצורה הממוקדת והמותאמת ביותר לפעילות העסקית של בית העסק, החברה או הארגון, קיים צורך במחקר אסטרטגי מקדים במסגרתו ניתן לבחון את כל תנאי השוק, לרבות, מתחרים, קהלי יעד וכדומה, ועל בסיס ממצאי המחקר לתכנן את דרכי הפעולה כחלק מהתכנית האסטרטגית.

כאשר מתווים אסטרטגיה עסקית לחברות, ארגונים ועסקים גדולים או בינוניים, נהוג לתכנן את האסטרטגיה לטווח תכנון של שנתיים עד חמש שנים, וזאת בהתאם לדינמיות המאפיינת את השוק בו פועלים החברות, העסקים והארגונים השונים.

ייעוץ אסטרטגי לעסקים בינוניים וקטנים

עד פני מספר שנים, שירותי הייעוץ האסטרטגי המקצועיים, נשכרו על ידי חברות ועסקים גדולים במשק, כאשר עסקים קטנים ובינוניים מבחינת גודלם והיקף מחזורי פעילות, נדרשו לשירותי ייעוץ עסקי אשר הותאם לגודלם ומגבלות השוק בו הם פועלים.

כיום, יותר ויותר בעלי עסקים קטנים ובינוניים, מודעים לחשיבותו של תהליך התכנון האסטרטגי לטווח הארוך יותר, ולכן, הם אינם מהססים לשכור את שירותיו של יועץ אסטרטגי עסקי לצורך הגדרת חזון עסקי וקביעת יעדים ומטרות לטווח הבינוני והארוך. גם בשירותי הייעוץ האסטרטגי לחברות ועסקים גדולים וגם בשירות המיועד לעסקים קטנים ובינוניים יותר, השירות מתמקד בהגדרת החזון העסקי וקביעת היעדים והמטרות העסקיות, ורק לאחר מכן בהתווייתה של תכנית פעולה מובנית במסגרה ניתן לקבוע את הדרכים היעילות ביותר לצורך השגת המטרות והיעדים.

רוצים לדעת יותר על שירותי ייעוץ עסקי אסטרטגי ממוקד מטרה? אתם מוזמנים ליצור קשר כאן עם צוות היועצים של סורוצקי – ייעוץ עסקי, חברת ייעוץ עסקי מובילה בתחומה הפועלת ברישיון מטעם WISE, התאגיד הגדול בעולם לייעוץ עסקי.

תגיות: , ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?