זכיינות לעסק – האם זה כדאי

זכיינות לעסק – האם זה כדאי

פתיחת עסק היא רצונם של רבים. היציאה לדרך עצמאית, האפשרות לעמוד ברשות עצמכם ולעסוק בתחום שמעניין אתכם גורם לרבים להתחיל כעצמאיים או לשנות כיוון ולהפוך לעצמאים. עם זאת, ידוע שלעצמאים מחכה דרך לא פשוטה כלל. הקמת עסק חדש דורשת משאבים ועם כל ההשקעה – עסקים רבים לא שורדים. ישנו גם מצב ביניים: זכיינות – להיות בעל עסק מטעם מותג מוכר או רשת מבוססת וידועה. מהי בעצם זכיינות? מה הדבר אומר בפועל? עד כמה זה כדאי ואיך ליווי עסקי יכול לשפר את נקודת הפתיחה שלכם וגם את הדרך בהמשך?

יתרונות של שיטת הזכיינות

שיטת הזכיינות הפכה לפורמט מבוקש בגלל מספר יתרונות ברורים שלה:

  • גיוס הון ראשוני: גיוס הון ראשוני מן הבנק או גוף אחר הנותן אשראי לצורך הקמת העסק יהיה קל יותר כאשר מדובר על זיכיון מטעם מותג מוכר ומצליח.
  • נקודת פתיחה טובה יותר מול הלקוחות פוטנציאליים: לעסק בעל שם מוכר יש ללא ספק יתרון במשיכת לקוחות על פני עסק אנונימי. כמובן שמדדי רווחיות לא נקבעים רק בהתאם לנקודת הפתיחה אלא גם בהתאם לתפקוד וניהול נכון בהמשך.
  • אפשרות להתנסות בניהול העסק: רשת מוכרת מאפשרת לזכיין חדש להתנסות בתפקידים שונים בעסק, לראות כיצד הוא עובד ומתנהל. מנהל טוב צריך להכיר היטב את כל התפקידים, מהפשוט ועד תפקיד ניהולי בכיר.
  • תנאים טובים יותר מול ספקים: בתור זכיינים של רשת מוכרת תוכלו ליהנות מתנאים מועדפים שהיא מקבלת מול ספקים כמו מחיר חומרי גלם ושירותים אחרים.זכיינות לעסקים

חסרונות שיטת הזכיינות

אם תפנו לקבלת יעוץ לעסקים חדשים בשיטת הזכיינות, היועץ העסקי יפנה את תשומת ליבכם גם לחסרונות שיש לשיטה:

  • עצמאות מוגבלת: אמנם אתם פתחתם עסק עצמאי אך מבחינת הרשת מדובר על סניף אחד מתוך מספר סניפים שיש לה. אתם צריכים להתנהל בכפוף לחוקי הרשת, להיות מתואמים ומותאמים מבחינת עיצוב המקום וניהולו ולקבל אישור מהרשת על כל דבר מהותי בניהול המקום.
  • דמי זיכיון וחוזה הזיכיון: דמי הזיכיון הם הסכום שיש לשלם לרשת עבור הזיכיון. הם משולמים גם עם רכישת הזיכיון וגם בהמשך. לכן חשוב לקבל ליווי עסקי מיועץ מומחה בתחום שיבדוק האם ישנו פוטנציאל מספיק לרווחיות עסקית לאור התנאים. לגבי חוזה הזיכיון, יש בו תמיד יתרון ברור לטובת הרשת השומרת היטב על האינטרסים שלה. כאן כדאי גם להתייעץ עם עורך דין העוסק בנושא זכיינות שיבדוק את הפן החוקי של החוזה לפני שאתם חותמים.

ליווי עסקי גם לאחר הקמת העסק

החלטתם שאתם הולכים על רכישת זכיינות? אפילו כבר הקמתם את הסניף והתחלתם בפעילות שוטפת? עדיין המשיכו וקבלו יעוץ וליווי עסקי גם באופן שוטף. חשוב לבחון כל הזמן את הדברים, עד כמה הדברים מתנהלים בצורה נכונה ולשאוף כל הזמן לשיפור עסקי. יועץ עסקי יוכל לייעץ לכם לגבי צעדים להתייעלות, צעדים לשיווק ופרסום העסק, יעקוב כל הזמן אחר מצבו הפיננסי האמיתי של העסק ועד כמה הוא מניב רווחים, ואם אינו מניב מספיק רווחים- איך להפוך אותו לרווחי יותר. ניהול עסק בכלל הוא מורכב מאוד ודורש ערנות כל הזמן, על אחת כמה וכמה כשמדובר בזכיינות בה אתם גם מייצגים רשת השומרת על סטנדרטים מסויימים.

תגיות: ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?