הדרכה לעובדים באמצעות למידה מתוקשבת

הדרכה לעובדים באמצעות למידה מתוקשבת

כחלק מתהליך ייעוץ עסקי הניתן על ידי יועצים עסקים, הם ממליצים על לומדות מתוקשבות לעובדים במטרה להעשיר את ידע העובדים ולאפשר להם בכל רגע נתון לפתוח את המייל ולקבל הדרכה בסיסית על מוצר או להעביר להם מידע מסוים.

ישנם ארגונים גדולים עם כמות רבה של עובדים אשר איסוף העובדים בתדירות גבוהה במטרה להעביר להם מסר או הדרכה מסוימת יכולה להיות "הפקה" של ממש, שהרי ישנם מקומות מסוימים שזקוקים לעמדות מאוישות כדי לתת שירות טלפוני או פרונטלי, ולכן כינוס עובדי החברה  לצורך ביצוע הדרכות לעובדים יכול לפגוע בזמינות ובתהליך עבודה. ולכן, כיום ארגונים גדולים וחברות פונים זה אחר זה  לחברות המתמחות בפיתוח לומדות לעובדים כדי לפתח עבורם לומדות בהתאם לצרכי הארגון.

מהם לומדות מתוקשבות?

לומדות הם תוכנה ידידותית שאותה ניתן להוריד למחשב בקלות רבה, סוג של מצגת שיכולה להיות עם מלל ועם תמונות ואיורים הממחישים מידע ומסרים שונים לעובדים. למידה מתוקשבת בעלת יתרונות רבים על פני העברת מצגת לעובדים או הסברים פרונטאליים על ידיד צוות ההנהלה, משום שמדובר בכלי נהדר המאפשר לעובד לשבת בזמן המתאים לו מול המחשב, להוריד את הלומדה ופשוט ללמוד את החומר המועבר בקצב שלו וכשנוח לו. הוא יכול כמובן לחזור אחורנית במידה והוא לא הבין דבר מה או פשוט לצפות בפעם הנוספת בזמנו הפנוי כדי להבין בצורה מיטבית את החומר המועבר.

יש שני סוגי לומדות שכדאי להכיר

  1. לומדה מוכנה מראש – ישנן לומדות מתוקשרות המגיעות מוכנות ותפקידן להעביר מסרים הזהים מחברה לחברה כדוגמת לומדה בנושא שמירה על הבטיחות בעת העבודה, לומדה לתפקוד במקרי חירום, לומדה ללימוד מתן עזרה ראשונה, לומדה למניעת הטרדות מיניות והחשיבות על שמירה על קוד אתי במקום העבודה ועוד. לומדות אלה יכולות להכיל אנימציות ואיורים שונים הממחישים דבר מה או מלל מסוים הזהה כמעט בכל חברה, ולכן ניתן לרכוש אותן מוכנות מראש ופשוט לשלוח לעובדים בצורה מרוכזת ואף לעקוב ולוודא כי כל העובדים צפו בלומדה.
  2. לומדה מותאמת אישית – לומדה זו יכולה להיות הדרכה לעובדים ואותה בונות ומתכננות חברות המתמחות בתחום פיתוח לומדות לעובדים. לומדות מותאמות אישית הן פיתוח ייחודי לכל חברה וניתן להזמינן על פי דרישה. הלומדות יכולות להיות למטרות ביצוע הדרכה שונות בארגונים וחברות כגון – ריענון נהלי החברה וקוד האתיקה, לימוד על מוצר חדש, טכנולוגיה חדשנית, הדרכה למנהלים לצורך שיפור הניהול, הדרכה לעובדים חדשים בחברה, העברת ידע מסוים ועוד. דרך לומדה מתוקשבת ניתן להעביר למידה חווייתית במיוחד ומרעננת ביחס להדרכה פרונטלית, כיוון שהיא יכולה להכיל שילוב של דמויות, סרטונים, אנימציות משחקים ועוד, כאשר החומר מעובר בדרך ידידותית במיוחד.

תגיות: , , ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?