האם רואה חשבון יכול לשמש כיועץ פיננסי

האם רואה חשבון יכול לשמש כיועץ פיננסי

בעלי עסקים רבים, כמו גם חלק ניכר מהאוכלוסייה, אינם מבינים לאשורו את ההבדל בין ייעוץ פיננסי של רואה חשבון, לבין ייעוץ כלכלי ועסקי של מומחה לעסקים. בשורות הבאות נסביר את ההבדל בין רואה חשבון לבין יועץ פיננסי בהקשר לפיתוח העסקי. בנוסף, נבהיר את הקשר בין הייעוץ הפיננסי והתוכנית העסקית, לבין הלוואות לעסקים והשגת מנוף פיננסי לפיתוח והגדלת העסק.

מה ההבדל בין רואה חשבון ליועץ פיננסי

ההסבר הקצר והפשוט ביותר להבדל בין השניים הוא, שרואה החשבון של העסק דואג בראש וראשונה לתקינות הרישום החשבונאי והניהול הפיננסי של העסק. מנגד, היועץ הפיננסי דואג לטיפוח ההתנהלות הפיננסית של העסק, באמצעות פעולות עסקיות שונות, בנוסף להשגת מימון והלוואות לעסק, אם וכאשר העסק נזקק להן. יועץ פיננסי איכותי מסייע לעסק בבניית האסטרטגיה העסקית של העסק, שתבוא לידי ביטוי בבניית תוכנית עסקית איכותית, מתאימה לעסק וברת ביצוע. יועץ פיננסי עסקי גם מלווה את העסק בשלבי הביצוע השונים של התוכנית כאמור.

רואה החשבון ותפקידו בעסק

כבר הוזכרה לעיל העובדה שרואה החשבון אמון על תקינות הרישום החשבונאי. הרישום החשבונאי מתרגם את הפעילות העסקית למספרים, תוך רישום שלהם בסעיפים הנכונים. עם הסעיפים כאמור ניתן לכלול רישום הוצאות והשקעות, מול רישום ההכנסות מפעילות עסקית מול הכנסות אחרות, חד פעמיות או כאלה שאינן קשורות באופן ישיר לעסק. רואה החשבון איננו מתערב בהחלטה של בעלי העסק לקחת הלוואה מצד אחד, או למשוך רווחים מצד שני. יחד עם זאת, רואה החשבון יגיד לבעלי העסק מהו סכום הרווח שימשכו, ומה גובה המס שישלו בגין המשיכה. רו"ח איננו מתערב גם בהחלטה על השקעה, למעט אולי הבעת דעה באשר לאפשרויות הפיננסיות הקיימות, על סמך הנתונים.

היועץ הפיננסי ותפקידו בעסק

אל מול התפקיד של רואה החשבון, תפקידו של היועץ הפיננסי שונה לגמרי. ייעוץ כלכלי כאמור נועד למצוא את הדרכים להגדלת הפעילות העסקית, או לחילופין הגדלת הרווחים מהפעילות הקיימת. זאת, הן על סמך ההון הפיננסי והאנושי הקיים בעסק, והן באמצעות הלוואות לעסקים או צורות מימון אחרות. זאת, תוך התוויית תוכנית עסקית שתנצל בצורה הטובה ביותר את הפוטנציאל העסקי בכלל, או הזדמנויות עסקיות בולטות וחד פעמיות בפרט. דוגמה טובה להזדמנות כזאת היתה נטישת תחום הדגים המעושנים והכבושים על ידי תנובה, שפתחה הזדמנות הן ליצרנים ולספקים קטנים והן למתחרים שלה בתחום, להגדיל את נתח השוק שלהם.

יועץ פיננסי איכותי מסייע לעסק, בנוסף לאמור לעיל, גם בהשגת המימון בפועל, או ביצירת התנאים שיאפשרו לעסק להשיג את המימון הנדרש בקלות ובמהירות הגדולה ביותר האפשרית.

אם יש לך צורך בקבלת ייעוץ פיננסי ועסקי מקצועי, זה המקום הנכון עבורך. אנו בחברת סורוצקי ייעוץ עסקי מסייעים לעסקים בכל שלבי הפיתוח שלהם. כדאי ליצור קשר כעת ולצאת לדרך חדשה ורווחית יותר לעסק שלך.

תגיות: ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?