בניית תוכנית עסקית ופיתוח העסק

בניית תוכנית עסקית ופיתוח העסק

הקמה של עסק חדש ופיתוח שלו דורשים השקעה מרובה. ההשקעה מתחלקת לשניים: השקעה כספית מצד אחד והשקעת מאמץ ויכולת ניהול עסקי והובלה מצד שני. בניית תוכנית עסקית מהווה חלק בלתי נפרד מההכנות לפתיחת העסק, או מבחינת האפשרויות להרחבת העסק והגדלת הרווחים. מהי תוכנית עסקית? מה התפקיד של התוכנית כאמור, יחד עם ייעוץ פיננסי אפקטיבי, בהצלחת העסק? היכן ניתן לקבל שירותי ייעוץ עסקי איכותיים, בדרך להרחבת הפעילות העסקית? כל התשובות – במאמר שלפניכם.

תוכנית עסקית – המצפן של העסק להצלחה

התוכנית העסקית הינה מסמך המתווה את הדרך של העסק לגידול ולהצלחה עסקית ופיננסית. המסמך מתווה את המטרה, השיטה והאמצעים הנדרשים לעסק על מנת להפוך לרווחי, אם מדובר בעסק חדש, או להגדיל את הרווחים כשמדובר בעסק פעיל. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הגבר הנכון ביותר בכל עסק, הוא לבנות מעת לעת תוכנית עסקית חדשה. בעסקים מתחילים, התוכנית העסקית הא קריטית, בעיקר במקרים שבהם העסק נזקק להלוואות ומימון לעסק. בלי תוכנית עסקית איכותית, שתוצג בצורה נכונה ומשכנעת, לא יקבל העסק מימון, בין אם בנקאי ובין אם מימון חוץ בנקאי.

שלבי התוכנית העסקית נקבעים על פי מצבו הנוכחי של העסק. בעסק מתחיל, השלבים כוללים בדיקת הייתכנות העסקית – בדיקת תחום הפעילות של העסק, בדיקת המתחרים בתחום הפעילות שלו ובדיקת האפשרויות הגלומות בו. השינויים המהירים במפת הפעילות העסקית צריכים להילקח בחשבון בשלב הזה. לדוגמה – בנקים לא ילוו ליזם המעוניין לפתוח ספריית סרטים להשכרה, כיון שמדובר בתחום שאבד עליו הכלח. מאידך, פתיחת עסק טריוויאלי כמו קיוסק, עשוי להיות דווקא אטרקטיבי למלווים, אם הוא ממוקם במקום הנכון.

לאחר מכן יש להגדיר את אופי הפעילות של העסק ואת קהל היעד שלו. האם מדובר בעסקים, ואז העסק הוא B2B, או קהל לקוחות, ואז העסק הוא B2C? בשלב הבא, יוגדרו השלבים בפיתוח העסקי ומטרות הביניים בדרך להשגת המטרה הסופית. בנוסף, יוגדרו האמצעים הנדרשים להצלחת העסק, בעיקר אמצעים פיננסיים.

התפקיד של תוכנית עסקית בדרך להצלחה

תוכנית עסקית איכותית עשויה להיות הגורם המבדיל בין הצלחה עסקית לכישלון. תוכנית איכותית מתווה את הדרך להצלחה. בנוסף, התוכנית אמורה לזהות כשלים אפשריים בדרך להשגת המטרה ואת הדרכים להתגבר עליהם. אם הכשלים מרובים או שלא ניתן להתגבר עליהם, הדבר יוביל בהכרח לגניזת התוכנית להקמת העסק. גם בכך יש משום הצלחה, במניעת הוצאות מיותרות שיושקעו בכישלון ידוע מראש.

חלק מהתוכנית העסקית נוגעת לבעל העסק או למפעילים אותו. מקובל בדרך כלל לדרוש שלפחות אחד מהיזמים יהיה בכל ידע בתחום העיסוק הספציפי ובעל תכונות של מנהל שתאפשרנה לו לפתח את העסק ולקדם אותו. בעל העסק חייב, בדרך כלל, גם להביא הון עצמי לעסק.

אם גם לעסק שלך דרושים ייעוץ והכוונה, זה המקום הנכון עבורך. סורוצקי יעוץ עסקי ינחו ויכוונו אותך בכיוון הנכון, עד להשגת המטרות של העסק שלך. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב להצלחה עסקית ופיננסית.

ראו גם: ייעוץ פיננסי לעסקים

תגיות: , , , ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?