איך שומרים על לקוחות בעסק?

איך שומרים על לקוחות בעסק?

גיוס לקוחות חדשים לבית העסק היא פעולה חשובה והכרחית בכל רגע נתון, אך היא חייבת להיעשות לצד פעולות יזומות שנועדו לצרכי שימור לקוחות קיימים. בלא מעט מקרים, בעלי עסקים, מקדישים את כל זמנם ומרצם לצרכי גיוס לקוחות חדשים, ועל הדרך, הם שוכחים להקדיש את תשומת הלב הראויה לצורך שימור לקוחות קיימים. במקרים אלו, בעלי העסקים עלולים למצוא את עצמם "קירחים מכאן וכאן", ללא הצלחה מרובה בתהליכי הגיוס של לקוחות חדשים ועם אחוזי נשיטה גבוהים של לקוחות קיימים.

שימור לקוחות קיימים – מדוע הוא חשוב, נחוץ והכרחי?

שימור לקוחות הוא סוג של "אמנות" עסקית הבאה לידי ביטוי ביצירת קשר אישי ומתמשך עם הלקוח. פעולת שימור לקוחות חיונית, נחוצה והכרחית לכל סוגי העסקים ממספר סיבות שהעיקריות ביניהן כוללות:

  • לקוחות קיימים הם אלו המפרנסים אתכם באופן קבוע ורציף ולכן חשוב לשמור עליהם בכל דרך אפשרית
  • לקוחות קיימים המקבלים את השירות והיחס לו הם מצפים עשויים ללוות את פעילותכם העסקית לאורך זמן ממושך
  • כל לקוח קיים הוא נכס שיווקי רב עוצמה עבורכם והוא יכול להוות פוטנציאל ממשי לגיוס לקוחות חדשים
  • יצירת מוניטין לעסק מבוססת בין היתר על לקוחות נאמנים שאינם מהססים להמליץ על השירותים הטובים אותם הם מקבלים מכם

וסיבות נוספות בגינן מומלץ לפעול באופן מתמיד וקבוע לצורך שימור לקוחות קיימים בבית העסק.

כיצד לשמר לקוחות לאורך זמן?

על מנת ליהנות מכל היתרונות הנלווים לשימור לקוחות קיימים בבית העסק, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מבעלי העסקים שביניכם, לאמץ מספר פעולות התורמות רבות לתהליך ניהול נכון של לקוח קיים, וביניהן:

  • הכירו לעומק את צרכי הלקוח – בדקו מולו מהם צרכי השירות הנחוצים לו מכם והקפידו לטפל בצרכיו על הצד הטוב ביותר.
  • תאמו מולו ציפיות – בניית אמון מול לקוח קיים מתחילה בתיאום ציפיות וביישום מלא של כל ההתחייבויות כלפיו.
  • שמרו על קשר אישי והביעו עניין כנה ואמיתי בעסקיו – הקדישו זמנים קבועים לצורך קיום שיחות אישיות עם כל אחד ואחת מהלקוחות שלכם ותנו לו את ההרגשה שאתם מתעניינים ממקום כנה ואמיתי בעסקיו ובססו מולו מערכת יחסים של "הצלחה עסקית שלך היא ההצלחה שלנו"
  • עדכנו את הלקוח בכל שינוי עסקי הרלוונטי לגביו – במקרים בהם אתם עורכים אי – אילו שינויים מבניים בבית העסק, הפקידו לעדכן בנושא את קהל הלקוחות הקיים והסבירו להם שהשינויים הצפויים נועדו להטיב עם השירות אותו הם מקבלים מכם.

מעבר לכך, תהליך שימור לקוחות חייב להיות מבוסס על פעולות תדירות כגון:

  1. הנפקת דו"חות ללקוח – רכזו את כל העשייה שלכם אל מול הלקוח באמצעות דו"חות ושלחו לו אותם על בסיס תקופתי התואם את היקף הפעילות.
  2. הציעו רעיונות חדשים ללקוח – כל לקוח אוהב להרגיש ייחודי ומיוחד, ולכן, חשוב להציג בפניו מעת לעת מספר רעיונות עסקיים חדשים המותאמים במיוחד עבורו.
  3. הקפידו על קיומן של פגישות עבודה בתדירות קבועה וגבוהה אל מול הלקוח הקיים.

והכי חשוב, תנו לעשייה שלכם מולו לדבר בפני עצמה והביאו לו את התוצאות להן הוא מצפה.

למידע נוסף אודות שירותינו: ייעוץ עסקי | ייעוץ שיווקי

תגיות: , , , ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?