ההבדלים בין עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ

ההבדלים בין עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ

פתיחת עסק כרוכה ברישום מסודר מול הרשויות. הרשויות העיקריות שמטפלות בנושא של פתיחת עסקים בישראל כוללות את המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה ומס ערך מוסף. מבחינת המוסד לביטוח לאומי אין משמעות להיקף הפעילות של העסק, אך מס הכנסה ומס ערך מוסף מתייחסים אחרת לעוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ.

עוסק פטור לא נדרש לגבות ולשלם מע"מ והוא מחויב בדיווחים שנתיים בלבד. נכון לינואר 2019, בעל עסק יכול להיות עוסק פטור רק אם סך ההכנסות השנתיות שלו לא עובר את הסכום של 100,187 ש"ח. כמו כן, ישנה רשימה של תחומים שבהם לא ניתן להירשם כעוסק פטור אלא כעוסק מורשה בלבד ובהם בעלי מקצועות חופשיים, בתי ספר לנהיגה, מרצים, מדריכים וכן הלאה.

מנגד, עוסק מורשה מוציא חשבוניות וחייב בדיווח דו-חודשי למס הכנסה. עוסק מורשה גובה מע"מ מהלקוחות ולאחר מכן נדרש לשלם אותו, אך הוא יכול לקזז חלק מהסכום. מבחינת מס הכנסה, המס שנגבה מעוסק מורשה תלוי במדרגות שמתעדכנות לעיתים קרובות על ידי הרשויות.

עוסק מורשה

משמעות הניהול השוטף

חברה בע"מ היא התאגדות עם מאפיינים אחרים לגמרי. כאן יש צורך בניהול חשבונות שוטף, בהגשת בקשה לרישום חברה מול רשם החברות, בקביעת תקנון חברה ובהצהרת דירקטורים. בפועל, מדובר על התאגדות שנרשמת על פי חוק אצל רשם החברות וכל אחד יכול להקים חברה בע"מ כל עוד פעילותה אינה נוגדת את החוק או בלתי מוסרית.

יועץ עסקי יכול להפנות את תשומת הלב של יזמים ובעלי עסקים חדשים להבדלים בין עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. תפקידו להבהיר את המשמעות של עסק עצמאי וכמובן לסייע לעסקים קטנים בתחילת דרכם. בעזרת היועץ ניתן לשער מה יהיה מחזור עסקי כדי לפתוח מראש עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ – ובמקרים מסוימים לקבל המלצות לגבי מינוף פיננסי והלוואות לצורך פתיחת חברה ויצירת בידול או יתרון מול המתחרים.

כיצד ייעוץ עסקי משפיע על הרווחיות?

ייעוץ עסקי לפני פתיחת העסק יכול להשפיע על הרווחיות. בטווח הקצר, הייעוץ מאפשר לבעלי עסקים לבדוק איזו התאגדות היא הנכונה ביותר עבורם מבחינת רשויות המס. הייעוץ העסקי יכלול בדיקה של היקף הפעילות, צפי להכנסות והמשמעות מבחינת מיסוי חודשי על עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. בטווח הארוך, הייעוץ העסקי גם מאפשר לשמור על תזרים מזומנים ועל תכנית עבודה מסודרת.

אין ספק שייעוץ עסקי מקבל על התהליך של פתיחת עסקים קטנים וגדולים. ייעוץ מן הסוג הזה מעניק הזדמנות מעולה לבחון באופן אובייקטיבי את השוק ולדעת מה הדרך הנכונה לחדור אליו. כמו כן, הייעוץ ניתן על ידי אנשי מקצוע שמכירים את התחום ויש להם את הניסיון הנדרש כדי להמליץ לעסקים חדשים איך לפעול.

תגיות: , ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?