טיפים
  • מה הלקוחות שלנו מספרים!

    גדלנו מאוד במחזור מאז שאנחנו עם סורוצקי.

    לא! תמצאו! יועצים! עסקיים! יותר! טובים!!!

    מובן!?

    תומר ושלומי, שיטה – עץ בידיים טובות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    בעזרתכם העלתי את כמות הפניות.
    אנחנו מוצפים.

    דניאל כהן, מנכ"ל חברת  A-Point מערכות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    מאז שאתם איתנו המצב במפעל
    הרבה יותר טוב.
    אתם עושים עבודה טובה
    וזה אדיר מבחינתי!

    אריק אלבז, מנכ"ל חברת  זדקה ארונות

תכנית אסטרטגית

הדבר הראשון להבין בנוגע לתהליך הייעוץ העסקי שלנו, הוא שמהותו ובמבנה שלו הוא כן בנוי מאותם שלבים החוזרים על עצמם עם כל לקוח שלנו.

השלבים הם:
1. חקירה וגילוי ה"למה האמיתי" ושאר החריגות המהותיות בעסק.
*למה אמיתי"- החריגה שכאשר פותרים אותה נפתרות רוב החריגות האחרות בעסק,
יש לה שני קריטריונים בהכרח(!!!):
א. ניתן לעשות משהו בקשר לזה (לא תלוי שוק, מזל, גורל, עונה או אלוהים),
ב. ברגע שעושים משהו בקשר לזה הסטטיסטיקות מתחילות מיד להשתקם (המצב מיד מתחיל להשתפר).
2. כתיבת תוכנית אסטרטגית לפתרון ה"למה האמיתי" ושאר החריגות כאשר סדר הפעולות הוא לפי החשיבות שלהן (ההשלכות שיש להן על גידול בריא וריווחיות החברה).
דוגמא לחריגות מהחשובה ביותר לקלה ביותר:
– אין מחלקת שיווק!
– מנהל התפעול מתפקד כפועל בעצמו ולכן לא מטפל באדמיניסטרציה שהיא חלק מהותי מתפקידו (שימו לב כי הסיבה שלא גייסו פועל נוסף כדי לפנות את המנהל היא ש"אין מספיק כסף לעוד משכורת" וכשהשיווק יעבוד כמו שצריך והמחזור יגדל ניתן יהיה לגייס עובד נוסף).
– בעל העסק צריך לחזור שוב ושוב על אותם נהלים בפני העובדים אשר מפרים אותם שוב ושוב.
– הלו"ז של המנהל עמוס מדי והוא חוזר הביתה די מאוחר.
* חשוב לציין שצעדים 1 ו-2 נעשים כבר בפגישת האבחון! (ולא בתהליך של חודש והמון דפים מודפסים – תוכנית אמיתית היא פשוטה להבנה ויישום יחסית – לא מדובר על תוכנית ששכרה במספר המילים שלה בניגוד לתוכנית המוגשת לבנק לקבלת מימון).
3. החדרת הכלים והסטטיסטיקות הבסיסיות ביותר לניהול העסק.
* שלב שאורך בין 2 ל-4 פגישות בדרך כלל בעסק הממוצע ומיד ממפה מזמן הווה ולעתיד את מצב העסק בכספים, בביצוע ובשיווק והמכירות. לא ניתן לנהל עסק ע"פ הרגשה! ניהול תקין נעשה בעזרת מדדים המראים בכל איזור אם הוא משתפר או מתדרדר. אם פייסבוק לשם הדוגמא הביא לי עסקאות ב-200,000 ₪ כשהשקעתי בו 4,000 ₪ אין שום צל של ספק שארצה להשקיע בו בחודש הקרוב בין 6,000 ל-8,000 ₪.
4. הוצאה לפועל של התוכנית ופתרון ל"למה האמיתי".
* השלב הכי חשוב בתוכנית וזה אשר ישבור את תקרת הזכוכית אם ישנה בעסק. אורכה משתנה בהתאם ליותר מדי מדדים מכדי לפרט כאן במאמר… אך זו בדיוק המומחיות שלנו 
דוגמה קלאסית ל"למה אמיתי" פשוט ונפוץ למדי הוא שפשוט אין שיווק מבוסס ויעיל בעסק.
5. טיפול בשאר החריגות לפי סדר חשיבותן.
6. הליווי אשר עוזר לחברה להמשיך לגדול באופן יציב ויעיל. שלב זה כולל את כל התהליכים, הפתרונות, המדיניות, הנהלים, הדרכות העובדים וכל מה שצריך כדי שהעסק ימשיך להתרחב ללא הפרעות ומעצורים.
עניין נוסף שדורש התייחסות כאן הוא נושא האתיקה האישית של עובדי החברה;
חושב להבין שמנהל שלא טוב לו מכל סיבה שהיא, אם זו האשה, שותף שהוא לא מצליח להגיע איתו להסכמות – כל נושא שהוא, יתפקד פחות טוב ממלוא הפוטנציאל שלו.
לכן זה ממש חושב שנטפל גם בהסחות הדעת האלו של החיים.

מסתבר שככל שהבעיה האישית של הבעלים או המנכ"ל גדולה יותר כך קשה יותר ליצור שינויים ארגוניים שתורמים לחברה ולכן… גם זו בעיה שלנו.
במהלך פגישת האבחון אסקור ואתשאל את הבעלים גם על בעיותיו האישיות בכדי לאתר מעצורים אחרים בחייו אשר עלולים להשליך על התהליך בעסק וגם להם ניצור תוכנית לטיפול.
בעיות זוגיות,
ילדים עם קשיים,
אלכוהול וסמים,
אנשים קשים ומדכאים אשר מפריעים לו לחיות בשמחה את חייו…
כל אלו ועוד חייבים להיות מטופלים והם חלק מהתוכנית האסטרטגית.

אנא קח בחשבון כי כשאתה סוקר את "סיפורי הצלחה" באתר זה כנראה שלרובם המוחלט (אם לא כולם) סייענו גם עם נושא אחד מאלו ולכן נפתח הפתח לפריחה ושגשוג.