טיפים
  • מה הלקוחות שלנו מספרים!

    גדלנו מאוד במחזור מאז שאנחנו עם סורוצקי.

    לא! תמצאו! יועצים! עסקיים! יותר! טובים!!!

    מובן!?

    תומר ושלומי, שיטה – עץ בידיים טובות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    בעזרתכם העלתי את כמות הפניות.
    אנחנו מוצפים.

    דניאל כהן, מנכ"ל חברת  A-Point מערכות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    מאז שאתם איתנו המצב במפעל
    הרבה יותר טוב.
    אתם עושים עבודה טובה
    וזה אדיר מבחינתי!

    אריק אלבז, מנכ"ל חברת  זדקה ארונות

פשיטות רגל – זינוק של 55% בשלוש שנים

Untitled design (7)בשנת 1995 היו 115 בקשות לפשיטת רגל.

בשנת 2016 עד עכשיו ישנן 16,491 בקשות לפשיטת רגל.

זוהי עלייה של 55% לעומת שנת 2012

נושא עליית המחירים ויוקר המחייה בישראל בשנים האחרונות הוא לא חדש לנו, וזה ברור לנו שיש קשר בין השניים.

המדינה מערימה קשיים בלתי נסלחים עם מיסים ויוקר המחייה.

מה שאני רוצה לכתוב לכם עליו הוא מה אנחנו יכולים לעשות בקשר לזה?

בואו נתאר קודם כל את התהליך אשר גורם להתדרדרות של עסק עד למצב של פשיטת רגל.

לכל עסק יש "נקודת איזון", כמות ההכנסה החודשית שצריכה להיות לו בכדי

שישרוד לאחר ששילם לכל ספקיו, שילם את המשכורות, את החובות וכו'.

עוד לא נתקלתי בעבודתי בתחום ייעוץ עסקי בבעל עסק אשר ידע את המספר הזה על דיוקו!

תבינו מה אני כותב לכם, עוד לא נתקלתי בבעל עסק אשר ידע את המספר הזה על דיוקו!

ופגשתי אלפים במשך 12 שנות עבודתי בתחום.

הטעויות הנפוצות הן בעשרות אחוזים!

למשל, קבלן שלד שצריך להכניס כ-850,000 ש"ח כל חודש בכדי לשרוד,

אך בעל העסק מאמין שהמספר הוא סביבות ה- 650,000 ש"ח

(וגיליתי כי הוא מייצר כ-500,000 ש"ח בתחילת תהליך הייעוץ).

דוגמא נוספת, עסק אשר מכניס כ- 275,000 ש"ח הכנסה חודשית,

ובעליו מאמין כי זה צריך להיות 350,000 ומסתבר שנקודת האיזון האמיתית היא מעל 500,000!

ישנו נתון מקסים (אני משתמש במילה זו בגלל הקשר שלה למילה "קסם" כי זה פשוט קסום)

שברגע שבעל עסק יודע כמה הוא צריך להכניס – הסטטיסטיקות מתחילות לעלות עד שהוא מגיע למספר זה!

הבעיה היא שגם ההיפך הוא נכון, בהרבה מאוד מקרים כאשר הוא לא יודע את נקודת האיזון שלו הוא לא מייצר אותה.

מה קורה אז? נוצר גרעון בבנק… מאחר והבעיה האמיתית של העסק לא נפתרה, מה עושה בעל העסק?

לוקח הלוואה בבנק כמובן! והתוצאה? נקודת האיזון הרגע עלתה.

בואו ניקח לדוגמא עסק שמכניס 500,000 ש"ח בחודש,

עם רווח גולמי (רווח אשר נוצר ממכירת מוצר וחישוב עלות המוצר בלבד, ללא שכירות, משכורות וכו')

של 50%, אשר ההוצאות החודשיות שלו (ללא קשר למוצר, כמו שכירות, משכורות, הלוואות וכו') הן 300,000 ש"ח.

נקודת האיזון שלו היא 600,000 ש"ח ובכל חודש בו הוא מכניס 500,000 הוא "מדמם" 50,000 ש"ח בעסק.

פירוט:

מכר ב- 500,000

עלות החומרים אותם הוא מכר (50%) היא 250,000

הרווח הגולמי שלו הוא 250,000

אך עכשיו הוא צריך להוציא 300,000 מרווח של 250,000

250,000-300,000=-50,000

גרעון של 50,000 ש"ח רק מחודש אחד של עבודה!

לאחר מספר חודשים כאלו הוא מפסיק לקחת משכורת הביתה…

Untitled design (8)אז גובר גם הלחץ בבית וכל הבעיות הקטנות יחסית של נישואיו

– כי בסה"כ יש אהבה – הופכות לבעיות קשות כתוצאה מהמתח הפיננסי

ולחציו מכל טלפון של הפקיד מהבנק.

מה שחשוב להבין זה שבכל חודש שלא ייצרתי את נקודת האיזון שלי היא עולה!

כי בחודשים הבאים אני צריך לייצר לא רק אותה – אלא גם סכומים נוספים בכדי לכסות את גרעונות העבר.

תחילת הדרך החוצה מהתסבוכת:

1. דע את נקודת האיזון שלך במדויק,

אל תבקש אותה מרואה החשבון שלך! (רואה החשבון שלך יכול להכניס רק הוצאות מוכרות ולא את מה שבאמת יוצא מהבנק כל חודש)

עבוד עליה וערוך אותה בעצמך ואל תעשה בה הנחות,

אם אתה לוקח 12,000 ש"ח נטו צריך להיות רשום בתוכה גם השכר שלך (כעלות מעביד),

הוסף בה את כל תשלומי החובות וההלוואות מהבנקים וראה את הסה"כ האמיתי.

זהו חד משמעית הצעד הראשון והכי חשוב בכדי ליצור כושר פרעון.

2. תוכנית שיווק, מכירות וארגון אשר אכן תייצר את ההכנסה הנדרשת בפועל.

לפעמים מדובר בהכנסה נדרשת הגדולה יותר מהמצב הקיים בעשרות אחוזים

והתוכנית צריכה להיות אמינה וישימה ולא "חיבוק עצים"

ותיאורטית בלבד (יש חלק גם לתחום הרוחני כמובן אך לעולם לא לבדו).

* לפעמים הקושי האמיתי הוא לא במכירות מספקות אלא בקצב ייצור או אספקה אשר מונע את ההכנסות,

למשל בתחום הבנייה בו הרבה עסקים מקבלים את ההכנסה רק לאחר שסיפקו "שלב" מסוים בבניה

או בתוכניות ואז התוכנית צריכה להיות כזו שתאיץ את אספקת השירות או המוצר ללקוחות בכדי לעלות את ההכנסה.

בוא נפגש ו-

  1. נמצא לך את "נקודת האיזון" האמיתית.
  2. נכין לך תוכנית מפורטת שתעלה בהדרגה את המכירות בעסק.