טיפים
  • מה הלקוחות שלנו מספרים!

    גדלנו מאוד במחזור מאז שאנחנו עם סורוצקי.

    לא! תמצאו! יועצים! עסקיים! יותר! טובים!!!

    מובן!?

    תומר ושלומי, שיטה – עץ בידיים טובות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    בעזרתכם העלתי את כמות הפניות.
    אנחנו מוצפים.

    דניאל כהן, מנכ"ל חברת  A-Point מערכות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    מאז שאתם איתנו המצב במפעל
    הרבה יותר טוב.
    אתם עושים עבודה טובה
    וזה אדיר מבחינתי!

    אריק אלבז, מנכ"ל חברת  זדקה ארונות

מיתוג לעסקים

shutterstock_528340360בעבר הלא רחוק מיתוג לעסקים היה בגדר מונח השמור לתאגידי ענק בלבד, בולדוזרים בעלי תקציב בלתי נדלה וצוות מומחים צמוד באמתחתם. זמנים השתנו, טעמי הקהל השתדרגו והטכנולוגיה התפתחה פלאים. בעידן שכולו דיגיטלי, כשהעולם כולו הפך לכפר גלובלי קטן ונגיש לכל, כל פרילנסר ועסק קטן מסוגלים לשכור אנשי מקצוע המתמחים במיתוג, מעצבים ואנשי שיווק, כאלו שיתאימו לכל תקציב, צורך ודרישה. אז איך הופכים מיתוג לעסקים מסיסמא לפרקטיקה? 

מה זה מיתוג?

כדי להסביר מהו מיתוג במילים פשוטות, נגדיר תחילה מותג מהו. מותג, בקצרה, זהו אוסף כל הסממנים הוויזואליים, התדמית השיווקית, התפיסה הצרכנית, החוברים יחדיו ויוצרים את היישות העסקית שלכם, הלוא היא הפנים, הגוף והנפש של העסק שלכם. המותג שלכם זהו נכס עדין, רך ויקר ערך אשר הנכם יוצרים יש מאין, יוצקים לתוכו אישיות, ערכים ותכונות אופי משלו. זאת על ידי עיצוב לוגו, שימוש בסולם צבעים אחיד, הדפסת כרטיסי ביקור תואמים, אימוץ סלוגן רלוונטי וגישה צרכנית חיובית. מותג איכותי וחזק יעורר הזדהות בקרב צרכנים בפלח השוק אליו הוא פונה, ואלו בתורם יעדיפו מוצרים או שירותים מבית מותג זה, על פני מתחרים אחרים בזירה.  מיתוג אם כך, אלו הן כל הפעולות שעסק נוקט בכדי ליצור ולחזק את המותג שבבעלותו. פשוט לא? 

מאפיינים של מותג חזק 

אילו תחושות התפוח של אפל או החיוך של אמזון מעוררים בכם? אם הנכם תמימי דעים עם דעת הקהל הרווחת, סביר שאלו תחושות חיוביות לרוב, ביניהן תמצאו רגשות צרכניים חזקים ביותק דוגמת איכות, אמינות ושירות מעולים. אז איך הצליחו ענקיות רבות וטובות שכאלו למצב עצמן בפסגה וליצור מותג מנצח? מסתבר שהתשובה הנה מעט עמוקה ופילוסופית, ומגלמת בתוכה הרבה יותר מסתם מספר כמותי, המגלם את ערכה הנסחר של מניית החברה בבורסה. הקונצנזוס הנושן והרווח כי מותג מורכב מסך נכסיו הוויזואליים בלבד, דוגמת לוגו, ערכת נושא, כרטיס ביקור ופורמט מסמך זה או אחר, מוצא אט אט את דרכו אל עבר השוליים העסקיים. סוכנויות שיווק ומיתוג מובילות בימינו גורסות כי מותג חזק מתחיל ב״למה?״ עוד הרבה לפני ה״מה?״ וה״איך?״ של העסק שלכם. תשובה קצרה וברורה לשאלה למה אתם קיימים ולמה אתם עושים מה שאתם עושים בעסק שלכם בכלל, היא זו שתכתיב בהמשך מה תעשו ואיך תעשו זאת. זהו המצע אשר יוביל את קבלת החלטות עסקיות שלכם ואת ההתנהלות השוטפת, הרבה מעבר לאיך נראית תבנית הבסיס של הדואר האלקטרוני העסקי שלכם. בסופו של דבר, כשכל אלו יושבים במקומם, הייצוג הוויזואלי של העסק שלכם, דוגמת לוגו מרשים, זהו אך ורק כלי בידי הצרכנים בכדי להזדהות עם המותג שיצרתם.  

מדריך בזק לממתג המתחיל 

אז איך יוצרים מותג הלכה למעשה? התשובה מפתיעה בפשטותה. זה אולי ישמע לכם שטחי משהו, אך לא חשובים הצעדים שתנקטו, כמו העקביות והשקיפות של העסק שלכם. אנו נסביר: הלוגו שתבחרו למשל, משמעותו איננה הרת גורל, לפחות לא בהשוואה אל העקביות הוויזואלית שמייצגת את העסק שלכם, והתוכן שאתם יוצקים בכל יום ובכל צעד עסקי שלכם לתוך הייצוג הפיזי הזה, כחלק מאסטרטגיה שלמה ומתוכננת היטב. כאן בעצם השקיפות, השירות, הערכים והאתיות העסקית שלכם נכנסת לפעולה וממשיכה היכן שהעיצוב הפסיק. פה בדיוק נוצר הקסם. כאשר בכל אינטראקציה של הלקוחות שלכם עם הלוגו שלכם, או עם כל סמל פיזי כזה או אחר, עולים בו הערכים, הגישה והתפיסה העסקית שלכם במישור הרוחני. זוהי כל התורה על רגל אחת.