מה חייבים לבחון לפני פתיחת עסק

מה חייבים לבחון לפני פתיחת עסק

יכול להיות שיש לכם רעיון מדהים שנראה לכם יתורגם למספרים מהר מאוד בהשקעה די קטנה, אך אתם אפילו לא יודעים מאיפה להתחיל. כשאתם נכנסים לתחום אתם מגלים ביטויים מפחידים כמו מכפיל רווח ומינוף כלכלי, ותקבלו רגליים קרות. הנה כמה דברים שחשוב לבחון לפני פתיחת עסק.

הם יש לכם הוכחת היתכנות בשוק?

בשלב הראשון של הגשמת החלום ופתיחת עסק משלכם, אתם חייבים לפנות ליועץ עסקי. אפילו שיחה קצרה יכולה לעזור לכם כדי לבחון את היתכנות העסק בשוק. מה זה אומר? יכול להיות שיבשרו לכם אחרי מחשבה קצת יותר עמוקה כי לעסק שלכם אין הוכחת היתכנות, כלומר אין לו באמת מה למכור. אולי אחרי תהליך קטן של פיתוח עסקים תבינו שמהר מאוד חברות גדולות מכם יתחברו, או שהמוצר שלכם לא יגלגל מספרים בשנים הבאות באותה הכמות. זה השלב הראשון והחשוב מכול.

תכנית עסקית שתעריך צפי הכנסות

אחרי שהבנתם שיש לכם יכולת לפעול בשוק בו אתם מעוניינים לפעול ואחרי מספר בירורים ראשוניים כמו של דמי שכירות, עלויות ייצור או ייבוא וכולה, אתם חייבים שתהיה לכם תכנית עסקית. בתכנית עסקית יש לכלול גם מיתוג עסקי שאליו אתם שואפים להגיע, צפי הכנסות מול התחייבויות, לקוחות ראשונים בשוק וכן הלאה. תכנית זו תיכתב אחרי ייעוץ כלכלי עסקי והיא תאפשר לכם לקבל מימון.

כמה עובדים תצטרכו בשנים הראשונות?

עוד אחת מהנקודות שאתם חייבים לבחון לפני כניסה לעולם העסקים היא עניין העובדים. בסופו של דבר לא תוכלו לעבוד לבדכם ותצטרכו להעסיק עוד עובדים. יכול להיות שלא תבחרו את העובדים המתאימים ואולי הם יעזבו אתכם אחרי כמה שנים כאשר ייאבדו מוטיבציה. ייעוץ עסקי מתאים יעזור לכם להבין מהי הנעת עובדים בארגון ועד כמה היא חשובה, שיטות גיוס עובדים והשארת עובדים בעסק וגם הגברת המוטיבציה שלהם. שלב זה הינו שלב חשוב בפיתוח עסקים חדשים וקיימים.

אפשרויות מימון ומכשולים שיהיו בדרך

אם אין לכם מזומן, אין לכם ממה להתקיים. העסק לא יכול לקנות עוד סחורה, הוא לא יכול לדאוג למיתוג עסקי הנדרש והוא גם לא יכול ליצור לעצמו מינוף כלכלי ראשוני. אפשרויות המימון של העסק רבות אך ללא ייעוץ מתאים וללא עבודה נכונה ומקצועית, שלב זה יהיה קשה מאוד ויקשה על שאר התקדמות העסק. אחוז המינוף הפיננסי, כלומר סך ההלוואות שהעסק ילווה מתוך ההון העצמי שלו, צריך להיות שקול והגיוני, כאשר מינוף כלכלי תלוי מאוד גם בסוג הפעילות העסקית. כמו כן במהלך ייעוץ כלכלי עסקי יש צורך להבין מה המכשולים שיכולים להיות בדרך וכיצד העסק יתגבר עליהם.

תגיות: , , ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?