למה עסקים נכשלים

למה עסקים נכשלים

איך להיות איש עסקים? בטח כל אחד שאל את עצמו את השאלה הזו לא פעם ולא פעמיים. אחרי נתון מזעזע ש-90 אחוזים מהעסקים הקטנים נסגרים תוך חמש שנים מיום פתיחתם, יש כמה דברים שחשוב שתדעו. אז למה עסקים נכשלים וכיצד אפשר למנוע את זה?

כל אחד חושב שהוא יצליח לבד

אחת הטעויות של כל יזם מתחיל הוא המחשבה שהוא יכול לעשות הכול לבד. כל הכרישים הכי חזקים בעולם, מישראל, מאירופה, מאסיה וכמובן מארצות הברית, נעזרו בטובי המומחים בכל מיני תחומים. מי מקים חברה בגיל 20 ויודע לבדו מה זה מינוף פיננסי? מי יודע משהו על ניהול צוות עובדים?  אי אפשר לפעול לבד ואם כבר הזכרנו עובדים כדאי שתדעו לבחור אותם נכון.

פועלים מהלב ולא מהמספרים

ייעוץ עסקי הוא לא עוד המלצה כאשר פותחים עסק חדש, הוא חובה. הוא למעשה זה שיעשה את ההבדל כאשר הדבר החשוב ביותר שיועץ עסקי יעשה הוא לשנות לכם את קו המחשבה. תמיד טוב לשמוע עוד דעה לגבי הרעיון העסקי שלכם אך הבעיה הגדולה היא שמי שפותח עסק, לרוב יפתח אותו מהלב. אולי אתם בטוחים שהרעיון שלכם מגניב ואולי אתם חושבים שהמסעדה שלכם תהיה להיט כי האוכל פשוט טעים, אך בפועל אולי הלקוחות יחשבו אחרת והמספרים אומרים דבר שונה לחלוטין. 

כשאין מימון אין אוויר לנשימה

לא תוכלו להקים עסק לבד ולכן אתם חייבים לדעת לעבוד עם אנשים. ניהול צוות עובדים היא אחת הבעיות הקשות של יזמים מתחילים בעיקר אם אין לכם יחסי אנוש טובים. עם זאת, בתור עסק מתחיל עיקר העבודה תהיה מול בעלי מקצוע מומחים מכם ואתם חייבים להקשיב להם עם ראש פתוח. יעוץ פיננסי הוא החשוב ביותר שתקבלו כיוון שכמו שציינו בפסקה הקודמת, עסק פותחים לפי מספרים. אם אין לכם מימון, אם אין מינוף פיננסי, מהר מאוד תמצאו את עצמכם בחובות או בלי מזומן. בכל תחום אך בעיקר כאשר מדובר על כסף, תקשיבו טוב לעצות של המומחים ותלמדו לאט בעצמכם.

איך אפשר להתמודד עם התופעה?

אחרי המאמר הקצר עד כה בוודאי קשה לכם יותר להבין איך להיות איש עסקים מצליח, אך דרך ההתמודדות עם הכישלון פשוטה ביותר. כמובן שעדיין המזל הוא פרמטר חשוב אך מלבד זאת ייעוץ עסקי יכול לעזור לכם לסדר את המחשבה ולעשות הכול בצורה נכונה יותר. תבנו את תכנון העסק לפי שלבים קטנים ותיישמו כל אחד מהם בזמן ובלי לעגל פינות. בסופו של דבר, עולם העסקים הוא לא מקום לעצלנים.

תגיות: , , , ,

מאמרים נוספים בנושא

6 שלבי המכירה
6 שלבי המכירה

ראה עוד
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)
איך כותבים תוכן שיווקי? (בענף העיצוב, האדריכלות והבנייה)

ראה עוד
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם
גדלים לפייסבוק ולאינסטגרם

ראה עוד
WhatsApp
היי זאת נטע :-)
אפשר לתת לך הצעה טובה לשיווק העסק שלך?