פיתוח מנהלים
  • מה הלקוחות שלנו מספרים!

    גדלנו מאוד במחזור מאז שאנחנו עם סורוצקי.

    לא! תמצאו! יועצים! עסקיים! יותר! טובים!!!

    מובן!?

    תומר ושלומי, שיטה – עץ בידיים טובות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    בעזרתכם העלתי את כמות הפניות.
    אנחנו מוצפים.

    דניאל כהן, מנכ"ל חברת  A-Point מערכות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    מאז שאתם איתנו המצב במפעל
    הרבה יותר טוב.
    אתם עושים עבודה טובה
    וזה אדיר מבחינתי!

    אריק אלבז, מנכ"ל חברת  זדקה ארונות

אתה עובד כמו חמור! טיפים לניהול העסק

אם ההצהרה הכתובה בכותרת נכונה לגביך, יש לנו כמה דברים חשובים להגיד לך,

כשמנהל נשאר במצב של כיבוי שריפות, הדרישה לכבות שריפות רק גוברת.

יש משהו שאתה עושה שגורם למצב הזה, ויש לשנותו כדי ש"כיבוי השריפות" יסתיים (או לפחות יופחת).

"מנהל עמוס"- הגדרות:

  • אין לו זמן לראות את המשפחה.תחביבים היא מילה גסה.
  • לוקח על עצמו אחריות של עובדים אחרים.
  • עוקף עובדים ומבצע את העבודה במקומם.
  • ביקורתי.
  • יש קושי בהאצלת סמכויות.


מה עושים? ואיך יוצאים מהלופ הנוראי הזה.

איגדנו עבורך כמה נקודות חשובות לעניין העומס והתשישות:

1. אחרי כיבוי שריפה צריך לארגן. לארגן הכוונה – לקבוע מדיניות ברורה, החלטית ותקיפה שתמנע את הסיטואציה המסוכנת שנוצרה. – לדוגמא: איש מכירות לא מספק את הסחורה, הוא לא מגיע ליעד החודשי הדרוש. כצעד ראשון מנהל מוכרח לעקוף וללכת למכור במקומו. כצעד שני המנהל מוכרח לארגן.

הכוונה היא להבין, אבל לגמרי להבין למה האיש מכירות שהיה ממש טוב פתאום מתדרדר לנו מול העיניים בחודשים האחרונים.

אחרי ישיבה קצרה יחד, המנהל מגלה שהאיש מכירות יוצא כל ערב לבלות ושותה ומעשן חשיש, בגלל זה קשה לו לקום בבוקר ולהיות "חיוני" בפגישות.

המנהל עוד גילה שלפני 3 חודשים הוא לא היה יוצא כל ערב. כדי לפתור את הסיטואציה ישבו האיש מכירות והמנהל וסיכמו דברים: האיש מכירות הבטיח "אני יוצא פעם אחת באמצע שבוע וכל הסופ"ש". והסיטואציה טופלה ונקבעה מדיניות שתמנע את הסכנה הספציפית הזאת שוב.

2. מנהל שתמיד "מכבה שריפות", יש בו מן הביקורתיות. הוא חושב שהעובדים שלו לא מספיק טובים ושרק הוא יכול לעשות את העבודה בצורה הכי טובה.

דבר ראשון – מה שאתה חושב זה מה שקורה.

דבר שני – יכול מאוד להיות שאתה צודק אבל תשקיע בהכשרתם ובהגדרות תפקיד הברורות שלהם.

הכן לתפקיד "כובע", כשאתה ביקורתי, העובדים שלך עושים נזקים. ביקורת (גלויה או סמויה) מאוד מפחיתה מערך העובד ואז הוא עושה נזקים, ונחש מה? כשיש נזקים- אתה מוזעק מייד לכבות את השריפה!

3. הפסק לקבל בעיות מהעובדים שלך. עובד חייב למצוא את הפתרונות לבדו ולהציע לך פתרון לבעיה. תעשה טובה, כשעובד מגיע אליך עם בעיה תשאל אותו: "אז מה הפתרון?" או "אני סומך עליך שתמצא פתרון"

4. כשאתה מתכוון להגמל מההרגל המגונה של לעקוף, תהייה מוכן שההתחלה תהייה קשה. יהיו פשלות וטעויות – אתה צריך אורך רוח כדי ללמד ולתת באמת למישהו את התפקיד. חיזוק חיובי ומחמאה על פעולה מוצלחת שנעשתה (קטנה ככול שתהייה) מאוד מחזקת ועושה טוב לשניכם. העובד חייב להאמין שהוא יכול לטפל בזה בצורה טובה ושאתה סומך עליו. לא להיות ביקורתי באופן סמוי ולערוב לטעות, זה מסוכן.

5. תגמל עובד בעל סטטיסטיקות גבוהות – תקבל סטטיסטיקות גבוהות! תתגמל עובד בעל סטטיסטיקות נמוכות – תקבל סטטיסטיקות נמוכות! תעניש עובד בעל סטטיסטיקות גבוהות – ותקבל סטטיסטיקות נמוכות!  

אני והמנהלים ביום כיף, פיתוח מנהלים יעיללסיכום:

  • אחרי כל כיבוי שריפה – ארגן ונסח מדיניות תקיפה שתמנע את השריפה הבאה.
  • דאג לא להיות ביקורתי מידי (לא בגלוי ולא בסמוי).
  • אל תרוץ לפתור בעיות של העובדים שלך, תן להם לצלוח את האתגר לבד, אם באופן שיטתי הם ממשיכים להיכשל- אולי הם לא מתאימים לתפקיד.
  • תכין "כובע" לעובד – קלסר שיש בו כל מה שעובד צריך לדעת על התפקיד.
  • חיזוקים חיובים יעזרו.
  • תגמל על סטטיסטיקה גבוהה.

אז איך עושה חמור? חחחחחחחח מקווים שכבר אפשר לצחוק על זה. למידע נוסף אודות פיתוח מנהלים לחץ כאן או מלא את הטופס הבא בתחתית העמוד ונשמח לעמוד לשרותך.