טיפים
  • מה הלקוחות שלנו מספרים!

    גדלנו מאוד במחזור מאז שאנחנו עם סורוצקי.

    לא! תמצאו! יועצים! עסקיים! יותר! טובים!!!

    מובן!?

    תומר ושלומי, שיטה – עץ בידיים טובות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    בעזרתכם העלתי את כמות הפניות.
    אנחנו מוצפים.

    דניאל כהן, מנכ"ל חברת  A-Point מערכות

  • מה הלקוחות שלנו מספרים?

    מאז שאתם איתנו המצב במפעל
    הרבה יותר טוב.
    אתם עושים עבודה טובה
    וזה אדיר מבחינתי!

    אריק אלבז, מנכ"ל חברת  זדקה ארונות

איך לפתור בעיות גבייה בעסק?

אני רוצה לדון בנושא של גבייה. לרובנו זה נושא בעייתי.

כסף מגיע לנו מהלקוח ועבר זמן מועד התשלום,

למרות הניסיונות שלנו לגבות הוא לא משלם.

במקרים גרועים הוא אפילו מסנן אותנו ולא עונה לטלפונים שלנו..

בסיטואציה הזאת, יש 3 סוגי מיקרים וכדי להכיר אותם טוב טוב.

1. משהו מציק ללקוח שלך והוא לא מספר לך, משהו באמון נשבר.

משהו בתקשורת איתו לא בסדר. היחסים לא טובים כפי שהיו,
לפעמים אתה אפילו לא מודע לזה.זה יכול לנבוע מזה שהוא לא הבין מה בדיוק הוא אמור לקבל (כשאתה התכוונת למשהו אחר) ועכשיו יש לו מפח נפש איתך.
בגדול לא משנה מה הסיבה – האמון נשבר!

מה עושים?

זה לא הרגע לדבר על כסף – כי כסף לא תקבל עד שהאמון יחזור.
השלב הנכון יהיה ללבן את הדברים ולדבר על מה לא היה לשביעות רצונו, לקחת אחריות על הדברים שבאחריותך לתקן ואז אפשר לדבר שוב על כסף.

2. יש מקרים בהם מישהו ניסה לרמות אותך ומלכתחילה להוציא את המוצר והשירות מבלי לשלם.
אתה תזהה את האנשים הללו בתור כאלה שסיפרו לך סיפורים מהתחלה – על הקושי שלהם ועל עבודות שצריכות להסגר ורק אז יביאו לך את הכסף,
הם מנסים וניסו לקבל ממך דברים בחינם.
עוד בעודם מקבלים שירות לקוחות אלו אומרים שיחזרו עם תשובה מתי יוכלו לשלם –  ולא חוזרים.

מה עושים?

אם הם עדיין על שירות – היפטר מהם ומהר. הפסק במיידי לתת לאנשים אלינו שירות.
יכול להיות שזה יהיה "חוב אבוד" – אל תשכח לעדכן את רו"ח שלך ( או הגורם שמעניק לך ייצוג במס הכנסה ), כדי שלא תשלם מיסים מיותרים.
מה לעשות, זה קורה לטובים ביותר. אסור להתבאס יותר מידי.
ואסור "לשקוע" בזה.
גם לי היה לקוח כזה, שעבד עלי ועד היום חייב לי 30,000 שקל.
כל הזמן היה מספר סיפורים.
גיליתי ששמו היה בדוי ומי שחתם לי על החוזה זה לא אותו אדם שכתוב בת.ז שלו.

3. במקרים רבים הגבייה נתקעת בגלל חוסר שליטה שלך עצמך בתהליך הגביה!
המצב יכול להיות עד כדי כך אידיוטי שהפקס ששלחת עם החשבון לא הגיע לאדם הנכון, לא הזכרת לאדם בתפקיד להוציא צ'קים בזמן וכד'

מה עושים?

לוקחים לקוח לקוח ומפרטים את כל הפעולות שחייבות להתבצע כדי להכניס את הכסף ופשוט עושים את הפעולות הללו.
להוציא עצבים על הלקוח זה לא פתרון טוב, לספר ללקוח שלך על כמה אתה "מסכן" שהכסף לא נכנס – לא פתרון טוב.
תקשורת חוזרת ונשנת זה פתרון מעולה לגבייה.
בשום פנים ואופן אל תסתכל על עצמך כ"נודניק"!
ככל שתתקשר יותר פעמים עם הגורמים האחראיים לתשלום, ככה אתה מגביר את סיכוייך לקבל את הכסף.
מה לעשות, יש אנשים שצריך לדבר איתם 7 פעמים עד שהם מוציאים את הכסף.

עוד משהו חשוב – דאג שיש ברשותך את כל אמצעי התשלום לצורך גבייה וזה כולל 
תשלום באמצאות כרטיס אשראי! זה יכול להפוך את הגבייה שלך ליותר קלה.

רוצים לקרוא עוד מידע בנושא? בקרו בעמוד שירותי הייעוץ הפיננסי שלנו

בהצלחה 🙂
יגאל סורוצקי